zaterdag 17 maart 2007

Mag ik u wat vragen?

Jaarlijks krijgen we volgens Milieudefensie gemiddeld 1600 stuks (34 kilo) ongeadresseerd reclamedrukwerk in de brievenbus. Daar hebben we brievenbusstickers voor uitgevonden. Minstens even irritant is het om lastiggevallen te worden door types aan de telefoon die van alles en nog wat van je motten.

In de VS hebben ze hiervoor in 2003 het Federal Trade Commission's Do-Not-Call Registry opgericht, waar je dit ongevraagde bezoek kunt blokkeren. In het eerste weekend werd deze instelling al overbelast met 10.000.000 aanmeldingen. Imiddels heeft meer dan 75% van de Amerikanen zich daar ingeschreven, waarmee de gouden tijden van telemarketing in de VS voorbij lijken - en de overgebleven 25% natuurlijk meer dan ooit wordt bestookt.
In Nederland kun je gelukkig bij Infofilter 5 jaar lang reclame of commerciƫle aanbiedingen per telefoon en post laten blokkeren. Ook deelname aan telefonisch marktonderzoek kan hier worden geblokkeerd - en post aan overledenen. Toch maken maar 1,5 miljoen Nederlanders van deze digitale NEE/JA-sticker gebruik. Wie rust aan z'n kop wil klikt op de titel van dit stukje om zich aan te melden.

http://www.techweb.com/wire/networking/;jsessionid=0VCR4PVBSCTY4QSNDBCCKH0CJUMEKJVN

Labels:


Reacties: Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]





<< Homepage

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Aanmelden bij Posts [Atom]